KPN Stopt met SmartHost op 9 November. Wat betekent dat voor u?

KPN stopt met zijn SMTP Relaydienst.

De meeste mailservers maken gebruik van een SMTP SmartHost.  Nu heeft KPN besloten deze  te laten vervallen op 9 November 2015.
Heeft u dus een internet aansluiting van KPN dan is de kans groot dat dit bij u ook het geval is en nu dus geen mail meer kan versturen.

Mocht u problemen ondervinden met uw mail dan kunt u direct  contact opnemen met ons automatiserings team op 0224-298080.

Heeft u wel de donkere paden bewandeld en kunt u ondertussen uw mail weer ontvangen en versturen? Gefeliciteerd. Echter zijn er nog wel een aantal zaken waar u rekening mee dient te houden:

  • U bent nu zelf verantwoordelijk voor het versturen van mails. Dus ook spam en virussen versturen per mail zonder dat u het misschien door hebt
  • Als u veel mail verstuurd of bv mailings is de kans groot dat uw mailserver op een blacklist komt. Het kan dan dagen duren voordat deze weer beschikbaar komt.
  • Als u of bv een klant van u zijn laptop meeneemt en de beveiliging is niet optimaal of nog erger een virus betreed het netwerk kan de mail server spam versturen.

Rison heeft voor al deze problemen al een oplossing klaarliggen:

maxmailKLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE